BLOG
Dijital Dünya
22 Şubat

Dijital Dünya

Internet siteleri, bloglar, sosyal medya, internet videoları, akıllı telefon dünyası vb. bir çok alanlar ilgili dijital olanaklar franchising sistemlerinde markalarını geliştirmek ve çığır açacak marka programları yaratmak isteyen kuruluşlar için artık zorunluluk haline gelmiştir.

Dijital programlar, özellikle etkileşim içinde olan bir topluluk oluştururlar. Bu topluluk çoğu zaman yorum yapmayı ve tavsiyelerde bulunmayı sağlar. Katılımcı bir hedef kitle, sadece pasif bir şekilde reklamla karşılaşarak etkilenilmesi hedeflenen insanlardan çok daha fazla etkilidir. Markanın gelişmesine ve kabullenilecek marka kimliğine bürünmesine katkı sağlar.

Sosyal medya içerik açısından sınırlayıcı olmamasından büyük bir güç konumundadır. Aynı anda çok büyük alana yayılabilecek bir reklam içeriğinin sayesinde aylarca alınamayacak bir tutundurma çabası sağlanmış olunabilir. Sosyal medya ortamı marka geliştirme platformu olarak da kullanılabilir. Ürünün geliştirilmesinde ve ürünün desteklenmesinde özellikle tanıtıcı ve olaya katılım sağlayacak şekilde tasarlanmış sosyal medya içerikleri markayı da eş zamanlı geliştirmeye yardımcı olur. Hem de çok kısa bir sürede ve cazip maliyetlerle.

Web sayfalarında özellikle kurumsal yapı ile birlikte tüketiciler için hazırlanmış uygulama teşvikleri de ürünlerin nasıl ve ne zaman kullanılacağı konusunda doğru bilgiye ulaşılması konusunda sizi lider yapar.

Kazan-kazan temelindeki bir müşteri etkileşim alanı ile müşteriler ürünün bütün özelliklerinin değerleyicisi, geliştiricisi ve hatta belki tasarımcısı bile olabilirler. Özellikle ambalaj tasarım, logo geliştirme gibi dijital ortamlardaki yarışmalar ürün geliştirmede öne çıkar.

Dijitale Giriş

Dijital alan tek bir iletişim kanalı değildir. Birçok yaklaşımdan oluşur ve bunlar sinerjiktir. Etki alanının genişletmeyi amaçlar.

Dijital yaklaşımları pazarlama çalışmalarınızla bütünleştirmelisiniz. Hem taktiksel kararlar hem de stratejik yapılanmalarınızda kolay yöntemlerle tüketici kitlesine ulaşma ve algıyı ölçme noktasında size altın değerinde bilgi sağlayacaktır.

İçerik odaklı düşünün. İçerik her şeydir. Sadece sağlam bir marka vizyonuna, dijital olanaklara ve bir bütçeye sahip olmak yeterli değildir. Etki bırakacak yaratıcı fikirler de gerekmektedir. Örneğin Coca Cola’nın kişiye özel üretilen ve yerel dilin kullanıldığı bir ambalajla sunulması gibi.  Özellikle sosyal medyanın besini içeriktir. Ve çoğu zaman sosyal medya içeriklerinin büyük bir bölümü tüketiciler tarafından üretilir.

Dijital programlar markanızın tüketiciler ulaşması, tüketicilerle bağ kurması ve sizi tercih edilir bir marka haline getirecek sürekli gelişim programları için ideal ve vazgeçilmezdir. Dijitali kullanarak planlamak, uygulamak ve ölçüm yapmak bilindik yöntemlere göre size kaynak tasarrufu da sağlayacaktır.

Markanızın gelişmesi ve güçlenmesi için dijital programları marka pazarlama stratejileriniz için bir araç haline getirin.


Sevgiyle kalın

Senem Kılıç

Bilgisayar Mühendisi, Yönetim Danışmanı

SenemKılıç

1978 Denizli doğumluyum. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği eğitimimi tamamladım. Dokuz Eylül Üniversitesi Sayısal Yöntemler Yüksek Lisansı Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Ana bilim dalında "X,Y Kuşağının İstihdam Politikaları" üzerine doktora eğitimi tez aşamasında devam etmekteyim...

Bana Ulaşın