BLOG
Franchise Sistemler ve Sosyal Medya
13 Mart

Franchise Sistemler ve Sosyal Medya

Sadece toplumumuzun değil tüm dünyanın çocuğundan gencine, yetişkininden yaşlısına kadar aktif olarak içerisinde olduğu sosyal medya artık hayatımızın es geçilmez bir gerçeği. Hal böyle olunca sosyal medya sadece sosyal hayatta değil ticari hayatımızda da özellikle pazarlama gerçeği ile karşımıza çıkıyor. Sosyal medyadaki pazarlama çalışmaları asıl adıyla dijital pazarlama, şirketlerin gerçekte var olan müşteri portföylerine doğrudan ulaşabildikleri en ucuz mecra haline geldi. Sosyal medyaya ülkemiz açısından bakacak olursak sosyal medya kullanımında Türkiye dünyada ilk sırada. Türkiye’de internet kullanıcılarının %92’si sosyal medyayı kullanıyor. Hal böyle olunca bu devasa sosyal ağ ticaretin özelliklede pazarlama çalışmalarının merkezi haline geliyor.

Franchise sistemi üzerine kurulmuş şirketler için de elbette sosyal medyaya değmek yetmiyor. Profesyonel olarak sosyal medya hesaplarının kurumsal çizgide ve son kullanıcı ile etkileşimin hiç kesilmediği bir şekilde yönetilmesi çok önemli. Eski standartlarda akla gelen ajans hizmetleri de sosyal medyanın getirdiği ihtiyaçtan dolayı sosyal medya ajanslarını doğurdu. Markalar ve franchise veren şirketler sosyal medyada normalde çeşitli araçlarla harcadıkları bütçelerden çok daha az miktarlarıyla daha çok kişiye ulaşabiliyorlar. Sosyal medyayı firmalar için değerli kılan bir diğer unsur sosyal medyanın mobil olarak insanların hayatında her an var olması. Bu durum markasının veya ürününün tüketicide kalıcılığını sağlamak için her an reklama maruz bırakması gerçeğini ortaya çıkarıyor.

Sosyal medyanın pazarlama çalışmalarındaki en önemli özelliklerinden biride şirketlerin istediği lokasyona, istediği yaş aralığına, istediği mesleki gruba ve hatta hobilerine kadar hedef atış yapabilmesi. Hedef atış yapmasını sağlayan bu sistem franchise sistemlerde pazarlama birimlerinin vazgeçilmezi oluyor. Teknolojide dünya devi olan Samsung pazarlama bütçesini dörde bölerek online hizmetlerde iki ve dijital ajans ayağında iki farklı başlıkta hizmet almak istedi. Bir küçük ajans(butik çalışmalar için) birde büyük ajans(toplum stratejileri için). Bu istek büyük markalarında markasını büyütmek isteyenler gibi dijital dünyaya olan inancını tekrar tekrar ortaya koyuyor.Tüketici alışkanlıklarını değiştirmek veya yönlendirmek sosyal medyada çok daha kolay olmaya başladı. Son dönemde özellikle genç nüfusa hitap etmek isteyen büyük markalar reklam çalışmalarında yoğunluklu olarak youtube, facebook, instagram, twitter vb. araçlar ile yapmaya kendini alıştırdı.Bu mecralardan yönetilen çok önemli diğer başlık ise müşteri memnuniyet yönetimi kapsamında kampanya çalışmaları. Dönemsel olarak talebi canlı tutmak, son kullanıcıda talep oluşturmak vb. amaçlar ile düzenlenen kampanyalar için sosyal medya biçilmez kaftan oldu çünkü istediğiniz hedef doğrultusunda istediğiniz gruba etki edebiliyorsunuz. Sonuç olarak sosyal medya sosyal hayatın olduğu kadar ticaretinde vaz geçilmezi olmayı başardı. Franchise sistemlerde sosyal medyayı tüketici ile etkileşimi arttırarak aktif ve stratejik kullanmak hayati önem arz ediyor.

Sevgiyle kalın

 
Senem Kılıç

Bilgisayar Mühendisi, Yönetim Danışmanı


SenemKılıç

1978 Denizli doğumluyum. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği eğitimimi tamamladım. Dokuz Eylül Üniversitesi Sayısal Yöntemler Yüksek Lisansı Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Ana bilim dalında "X,Y Kuşağının İstihdam Politikaları" üzerine doktora eğitimi tez aşamasında devam etmekteyim...

Bana Ulaşın